Dagens konstnär 13 – Berta Guerra Aredal

Berta Guerra Aredal

Berta Guerra Aredal är en internationellt verksam konstnär. Hennes verk har visats på många utställningar, både separata och samlingsutställningar runt om i världen. Hon presenterar sig så här: ”Mitt konstnärskap har jag dedikerat åt att avbilda kvinnokroppen. Min glädje och mitt intresse för kroki har öppnat mitt sinne och har tillåtit mig att upptäcka sambandet mellan teckning och kroppen. Genom färger, grafiska metoder och olika tekniker försöker jag skildra människokroppen. Hittills har jag arbetat i drygt 33 år med observation, övande, studier och praktik för att utveckla mitt konstnärskap.”
Info: http://wordpress.bertaga.se

Berta Guerra Aredal, Naturens gåvor 1 400 kr