Dagens konstnär 7 – Linda Fröberg

Linda Fröberg

Linda Fröberg har utbildats på Grafikskolan i Stockholm och har gått kurser vid Folkuniversitet och Gotlands konstskola. Hon är medlem i Roslagsmålarna och har medverkat i många av deras utställningar. Hon fick Cecilia Frisendahls litografistipendium 2017.  I utställningen Mitt i naturen visade hon ett urval av sina stentryck.
Linda Fröberg har ett experimenterande formspråk och väljer främst att arbeta med motiv från naturen i lätta färger.

Linda Fröberg, Tranor 3000 kr
Linda Fröberg, Getter 3000 kr