From scene and screen

Söndagen den 14 september kl 13.00 och 14.30
From scene and screen
Följ med på en nostalgitripp tillbaka i tiden! Med Mississippi Seven Band, filmaffischer och Greta Garbos klänning. Känn doften av trycksvärta när snälltryckspressen Johanna trycker litografiska blad.
Se femtio år med unika svenska filmaffischer och Greta Garbos klänning från Körkarlen.
Hör sjufaldigt synkoperande Mississippi Seven Band spela ”smashing hits from scene and screen” kl 13.00 och 14.30 av storheter som Pops Armstrong, Cole Porter, Irving Berlin och Duke Ellington.

Mississippi Seven kopiaMississippi Seven är Sveriges enda jazzband som fått en amerikansk flod uppkallad efter sig. De har korats till Svenska Mästare i Gladjazz, fått kulturpris, Armstrong-stipendier, varit med och slagit publirekord i Kungsan i Stockholm, representerat Norrtälje i Ryssland och spelat på både Jazzens Museum, Nordiska Museet, Moderna Museet och nu – Litografiska museet.