”Världens bästa museum” börjar med fri entré!

Söndagen den 2 april är det premiär för fri entré på Litografiska Museet. Då startar vi också sommarsäsongen med vernissage och söndagsöppet.
Våren har börjat spira i de vackra strövområdena runt parken och museet.

En kombination med museibesök, promenad och kanske lunch på Sundby Gårds Värdshus är inte fel!?

Vi hoppas få många besökare, men eftersom museet drivs ideellt behövs det också fler som kan hjälpa till med söndagsöppet och ta hand om våra trevliga besökare. Du behöver inte veta allt om litografi utan kan lära dig genom att följa med någon ”veteran”. Du kan också gå en kort guidekurs onsdagen den 19 april kl 15.00-ca 17.30 under sakkunnig ledning av Jan Alvant. Anmälan till kursen lämnas till museet senast dagen innan, per mail info@litografiskamuseet.se eller per telefon 08 746 90 91. Du behöver inte heller binda dig för många söndagar i förväg.