Dagens konstnär 11 – Urban Palm

Urban Palm

Urban Palm var bildkonstnär och skulptör. Han utbildades på Capellagården och fortsatte på Malmstens verkstadsskola i Stockholm, där han utbildades till möbelsnickare och möbelarkitekt. Han har också utbildats vid Konsthögskolan. Under flera år var han slöjd- och bildlärare i Tullinge, men fångades sedan av den litografiska tekniken på Litografiska Museet där han verkade fram till sin bortgång. Efter avslutad stipendiattid visade han sina verk i en mycket uppskattad utställning i Litografiska Museet.

Urban Palm, Kroppar 1 200 kr